Manifestari si evenimente culturale

Targul International de Carte LIBREX  
prezentare si istoric librexul in imagini editia 2009
contract de participare organizatori colaboratori
parteneri media program de vizitare schita expozitionala
evenimente premii librex comisia de jurizare
centralizator expozanti sponsori contact
dosar de presa

In fiecare primavara, la Iasi, Sedcom Libris, Organizatia Patronala AGORA a Societatilor pentru Difuzarea Tipariturilor si a altor Bunuri Culturale, impreuna cu Primaria Municipiului Iasi, in calitate de organizatori, in colaborare cu Prefectura Judetului Iasi, Consiliul Judetean Iasi, Muzeul Literaturii Romane, Uniunea Scriitorilor din Romania, filiala Iasi si Directia Judeteana pentru Cultura, Culte si Patrimoniul Cultural National Iasi readuc in atentia publicului Targul International de Carte Librex, considerat de specialisti, mass-media si public, un eveniment cultural important. Targul International de Carte Librex isi propune sa faciliteze cunoasterea diverselor programe editoriale si a tehnologiilor moderne de editare, tiparire si comunicare, sa promoveze si sa stimuleze adevarata valoare culturala, prin acordarea Premiilor Librex, sa incurajeze relatia dintre edituri, autori si publicul cititor, sa organizeze un program cultural complex: lansari de carte, intalniri cu diversi autori, dezbateri de actualitate pe teme de specialitate etc. La fiecare editie a Targului, participa edituri din intreaga tara, importatori si distribuitori de carte, producatori si distribuitori de articole de papetarie, birotica, jucarii pentru copii si muzica, tipografii, institutii de invatamant superior, firme multimedia, mass-media, publicatii culturale, muzee, centre culturale, galerii de arta etc. De la 15 edituri participante in anul 1993, la prima editie, la peste 120 de expozanti la ultimele editii, Targul International de Carte Librex a cunoscut o evolutie rapida si o dezvoltare logistica si tematica, de la editie la editie, conturandu-se, totodata, si o extindere a profilului Targului, prin tipologia expozantilor, diversitatea registrului tematic atragand un larg public cititor, de toate varstele si categoriile socio-profesionale. Librex-ul, prin prezenta scriitorilor, editorilor, ziaristilor si cititorilor, a devenit un fenomen cultural recunoscut, ca o consecinta a traditiei pe care a impus-o in timp, dar si prin calitatea tuturor celor care participa la aceasta bucurie pe care ne-o ofera Primavara Cartilor la Iasi, iar daca orasul nostru este centrul acestui eveniment, se pare ca nu este deloc intamplator. Obiectivele Targului International de Carte Librex sunt: promovarea culturii scrise, relansarea pietii romanesti a cartii, prin crearea unui eveniment de mare anvergura, cu mare impact asupra publicului, promovarea ofertelor editoriale a peste o suta de expozanti, racordarea ofertei editoriale romanesti la circuitul international, facilitarea accesului publicului cititor la ofertele editoriale romanesti si a intalnirilor dintre cititori si scriitori, dintre editori si librari, atragerea unui public cu un profil socio-profesional diversificat, interesat de ofertele editoriale prezentate in cadrul Targului, incurajarea formarii profesionale si continue a publicului, prin promovarea unor arii tematice diverse cuprinse in ofertele editoriale ale expozantilor, incurajarea initiativelor culturale (lansari de carte, intalniri de specialitate, dezbateri pe diverse teme de interes general etc.), formarea si educarea simtului critic, facilitarea contactelor culturale si a contractelor de editare. Grupul-tinta este format din publicul cititor de toate varstele, iubitor de cultura, scriitori, artisti, specialisti din diverse domenii, interesati de anumite segmente ale ofertei de carte, editori si librari. Considerat de specialisti si de public al doilea mare eveniment cultural de aceasta natura din tara, ajuns la un numar de editii care-i confera traditie, impunere si recunoastere, Librex-ul se constituie intr-un eveniment cheie in promovarea cartii si a lecturii, dar si in intensificarea relatiei editori-difuzori-autori-public cititor, impunandu-se ca un mecanism viu de transmitere a cunoasterii si informatiilor. Oricat de dezamagitoare pot parea statisticile privind indicii de lectura, de achizitie de carte, de frecventare a bibliotecilor, oricat de spectaculoase vor fi cifrele privind devastatoarea forta de penetrare a comunicarii electronice, bunul simt comun ne dovedeste ca lectura si cartea supravietuiesc acerbei concurente media. In acest context, Targul International de Carte Librex se impune ca un eveniment de importanta nationala si nu numai, sensibilizand publicul la ideea de carte si stimulandu-i pasiunea pentru lectura. Librex-ul ofera publicului adult - specialistilor si celor pasionati de carte -, in fiecare primavara, cinci zile pline cu evenimente culturale, intalniri cu autorii, oferte editoriale bogate, iar celor mici, posibilitatea descoperirii universului minunat al lecturii. Targul International de Carte ofera, totodata, bibliotecilor, scolilor, liceelor si universitatilor posibilitatea de a se documenta, de a achizitiona sau a comanda lucrarile cautate. Prin dimensiunea pe care o dezvolta si prin toti actorii implicati in desfasurarea acestui eveniment, Librex-ul se dovedeste un spatiu privilegiat care faciliteaza cunoasterea, schimburile culturale si preocuparile comune ale tuturor actorilor implicati in lumea cartii, evidentiind linia valorica a ofertei editoriale romanesti.

[inapoi]